Posts

Showing posts from November, 2016

Makrifatullah.

Image

Tyre.

*MENGAPA ILMU BELI TAYAR TIDAK DIDEDAHKAN PIHAK BERWAJIB...?*

  السلام عليكم ورحمة الله

BANYAK KES KEMALA NGAN ANTARANYA BERPUNCA MASALAH TAYAR.

PEMILIK KENDERAAN PULA TIDAK ARIF TENTANG KEMAMPUAN TAYARNYA DALAM CUACA YG TIDAK MENENTU.

Repost Kes: Minggu lepas semasa balik dari Penang, stering mula bergegar. Suspek utama memang tayarlah puncanya. So, p lah kedai tayar area Taiping, minta dorg cek. Ya,  memang betul tayar dah bengkak.

Esok nak ke Melaka pulak. Nak x nak kena tukar jugak tayar ni. So tanyalah pomen tu harga tayar. *Yg second tayar korek pun RM80. Yg baharu ada yg RM175 @ RM185.*

Baik ambil yg baharu, puas hati. Minta diorg bawa keluar tayar tu, nak tgk. Pomen tu pun bawaklah *tayar baharu yg harga RM175.*

Bila tanya tahun buatan tayar tu, muka pomen dh mula cuak. Baru dia habaq tayar tahun 2014. So apa lg kene sound lah.

*"Tayar lama u jual RM175 ke? Tau x tayar ni dah expired? Mana boleh jual harga ni". Saya suruh dia p tanya tauke berapa harga tayar tu. Mula…

Col.

Image

Solat.

Cara Menyelesai MELAYU Merempat di Bumi Sendiri.

Jln penyelesaian menyeluruh yg hakiki dan muktamad ialah bila semua lelaki Melayu Islam mula memenuhi masjid 5 waktu setiap hari dan selama-lamanya. Setiap waktu jemaah mesti sama bilangan seperti solat Jumaat.

🔹Masaalah dtg dr ALLAH dan hanya ALLAH yg boleh menyelesaikannya.

🔷Bukti di zmn kini:
🔹Sri Lanka org Islam adalah minoriti tetapi mereka menguasai ekonomi.
🔹Lihat di masjid mereka, setiap waktu kehadhiran seperti jemaah solat Juma'at.
🔹Di Turki, perubahan mula terjadi bila solat subuh jama'ah melimpah spt solat Juma'at.
🔹Dulu org Turki tak amal agama, kdr inflasi tahunan melebihi 30% dan ramai jadi buruh sapu jln di Germany.
🔹Kini mereka mula menikmati perubahan ekonomi mendadak dan tidak lagi merayu utk berada dlm Komuniti Kesatuan Eropah.

🔹Melayu akan dimuliakan oleh ALLAH tidak hina seperti sekarang di negara sendiri sekiranya beramai-ramai mengamalkan agama yg sempurna dan ia mesti bermula dgn Solat Berjem…

Guru.

Image

Guru.

CARILAH PEMBIMBING ROHANIMU

Pesan Syeikh Abdul Qadir Al Jailani

" Jika ingin mencari guru yang mursyid yang dapat membimbing perjalanan kerohanian dan memasuki maqam tauhid :

Bangunlah pada sepertiga malam, lakukan solat dua rakaat dan berdoalah seperti berikut :

" Ya Tuhanku..! Tunjukkanlah kepadaku hamba-hambaMu yang soleh. Tunjukkanlah kepadaku orang-orang yang mampu membimbingku kepada Engkau, iaitu orang-orang yang memberi makan kepadaku dengan makanan Engkau, yang memberi minum dengan minuman Engkau, memberi celak mata kedekatanku dengan cahaya kedekatan Engkau dan memberi tahu kepadaku akan sesuatu yang sudah dilihatnya dengan nyata, bukan dengan sekadar taklid atau ikut-ikutan. "

" Ya Allah, tunjukkanlah aku kepada seorang hamba daripada hamba-hambaMu yang soleh untuk menyampaikan aku kepada keredhaanMu dan memperkenalkan aku jalan menuju keredhaan itu. "

As salam.

Image

Islam.

DARUL MUJTABA:
PENGHAKIMAN PALING 'ANEH' DIDUNIA PERNAH TERJADI DALAM SEJARAH

KEHEBATAN KEADILAN ISLAM

Selepas Samarkand jatuh ke tangan Tentera Islam, paderi besar negeri itu mengutus surat kepada Khalifah Islam, Amirul-Mu’minin Umar bin Abdul Aziz. Di dalam surat tersebut dia mendakwa panglima Tentera Islam, Qutaibah serta angkatan tenteranya telah memasuki Samarkand tanpa amaran dan tanpa seruan dakwah kepada Islam.

Umar mengarahkan hakim yang dilantik untuk bertugas di Samarkand bernama Jumay’ supaya membicarakan kes yang didakwa oleh padri besar tersebut.

Hakim memanggil kedua-dua pihak, pendakwa [paderi besar Samarkand] dan yang didakwa [Qutaibah, panglima angkatan Tentera Islam]. Qutaibah dipanggil oleh petugas mahkamah atas nama peribadinya, tanpa dikaitkan dengan sebarang gelaran. Datanglah Qutaibah ke mahkamah. Dia duduk bersebelahan paderi besar Samarkand di hadapan hakim Samarkand yang muslim.

Hakim memulakan perbicaraannya dengan mengajukan soalan kepada paderi be…

Aku.

Image

Bantuan segera diperlukan.

Image
Sekiranya ada rezeki lebih..  Bantulah anak kecil ini..  Jika tak dapat membantu dengan memberi duit.. Bantulah dengan kongsikan di halaman anda..  Mana la tahu ada rakan rakan kita yang boleh membantu.

Nama:Siti Maryam Bt Zaidi
Umur: 3 tahun
Berat badan : 7 kg
Tarikh Lahir: 9/11/2013
Asal: Taiping Perak
Sakit: Jantung Berlubang ASD & VSD
Jenis rawatan: Pembedahan segera di Hospital Gleneagles Penang
Kos rawatan: RM60,000.00 - RM70,000.00
Klo ad wasap grup tlg viralkn. Tq.

No akaun Maybnk
101245016424
Nor Hanina Binti Mohamad (ibu)
No akaun Bnk Islam
08 040 02 844787 5
Siti Maryam (pesakit)

Tel : 017-7813960 (ibu)
        013-4154430 (ibu)
Tel : 019-5766601 (bapa)

GS tea.

Image